Slik markedsførte vi Munch Brygge: «NYE HJEM DER BYEN BLIR FJORD». Forestill deg å bo på en plass med alle fasetter. Mellom by og vann – kultur og natur. Munch Brygge tilbyr deg en elegant bolig ved Oslos vannkant, der Operaen og det nye Munchmuseet er dine nærmeste naboer. Med riktig profil og markedsføring, ble dette en stor suksess.
Norges største, viktigste og mest innovative næringspark skal vokse frem ved landets største trafikknutepunkt, Oslo Lufthavn Gardermoen (OSL). Vi har siden 2016 hjulpet med å realisere og kommunisere denne visjonen, gjennom konseptutvikling, merkevarebygging og strategisk rådgivning.
Utviklingsområdet er mellom Molorota og Bispeveien i Bodø sentrum. Her skal det over tid lages en helt ny bydel og målet for utviklingen er å skape en hyggelig, mangfoldig og bærekraftig byutvikling for fremtiden med mennesket i fokus.
I forbindelse med sammenslåingen av to store kommuner i Akershus, fikk vi i oppdrag å hjelpe nye Nordre Follo kommune med å skape engasjement rundt nyskapningen hos befolkningen. Vårt svar på oppgaven ble å vise frem hverdagsheltene som påvirker folks hverdag - de som faktisk utgjør kommunen.
Byutviklingsprosjekt i Bodø. Lemon har levert strategi, innhold, profil og markedsføring av boligene samt bygulvet i Ramsalt. Prosjektet forlenger seg videre til det som nå heter Molobyen.
Det svenske eiendomsfondet Genesta kjøper opp, renoverer og selger sentralt beliggende kontorbygg i de største nordiske byene. Vi har bistått selskapet med research, design, iverksettelse og innhold for alle digitale flater.
Tenden er blant de største frittstående advokatfirmaene utenfor Oslo. Da vi ga selskapets nettsider ny og fresh design - med flere språk - fikk vi dem samtidig til å bytte publiseringssystem fra Wordpress til Craft CMS. Det har gitt Tenden en mye enklere redaksjonell hverdag.
I perioden fra 2008 til ferdigstillelsen av siste bygg i 2017 fungerte Lemon som rådgiver og markedsføringsbyrå for et av Norges største byutviklingsprosjekter i moderne tid. En hovedoppgave var å skape positivt omdømme for et omdiskutert prosjekt.
På Gulskogen i Drammen skapes et helt nytt nabolag med hundrevis av boliger, på et område som i alle år har vært forbundet med industri og arbeidsplasser. Lemon har fått være med på hele reisen, i et prosjekt som bidrar til å forme fremtidens by.
Havegaten i Tønsberg har blitt fremhevet av Kommunal- og moderniseringsdepartementet som et godt eksempel på hvordan man kan kombinere høy tetthet med god bokvalitet. Lemon har forvaltet utbyggerens visjon i hele markedsføringsprosessen.