Vår ekspertise - spaces and places

Felles for byråene som i dag utgjør Lemon er at vi har spisset oss mot eiendomsbransjen. Det er derfor vi kaller oss eksperter på bolig, næring, fritid og destinasjonsutvikling. Men; med bred kompetanse innen merkevarebygging løser vi selvsagt utfordringer for alle typer selskaper i alle typer bransjer.

Bolig

Vårt utgangspunkt har alltid vært at et hjem kjøpes med både hodet og hjertet.

Vår jobb er å sette logikk og følelser i sving. Med en strategisk tilnærming finner vi historiene, virkemidlene og kanalene som treffer.

Det unike med Lemon er at vi ofte blir med på hele reisen. Erfaringen vi har bygget opp om boligmarkedet gjør oss til en rådgiver som følger boligprosjekter fra før startstreken til etter mållinjen.

Gjennom innovasjon, vekst og partnerskap kan vi i dag kombinere alt vi har lært om markedet med den siste og mest treffsikre teknologien. Det gjør oss bedre rustet enn noen gang til å være den foretrukne partner for markedsføring av bolig.

Næring

Å treffe med konsept, profil og kommunikasjon er helt avgjørende for å finne den rette leietageren.

I Lemon har vi over tid bygget oss opp til å bli en fullservice partner innen markedsføring av næringseiendom, enten det dreier seg om kontor, butikk, logistikk, lager eller hele næringsparker.

Nøkkelen er helhetlig tilnærming. Vi vet at alt fra område- og konkurrentanalyse til navn, konsept, posisjonering og markedsføring er nødvendig for å få bli lagt merke til. Når vi oppnår det, er neste fase å holde på oppmerksomheten gjennom differensiert og målrettet kommunikasjon.

Vi jobber tett med noen av landets største næringsmeglere og utviklere innen næringseiendom. I prosjektene kobler vi vår kompetanse med kunnskapen til blant annet interiørarkitekter og bærekrafteksperter for å finne optimale løsninger.

Fritid

For mange nordmenn har hytta blitt bolig nummer to. Det har økt behovet for å skille seg ut i fritidsboligmarkedet.

De siste årene har Lemon opplevd en markant økning i oppdrag for aktører både på fjellet og ved sjøen. På den måten har vi bygget nær kjennskap til dynamikken i et eget og svært spennende marked.

Å selge en hytte handler ofte om å selge en drøm. For at den strategien skal være bærekraftig er det en fordel at drømmen går i oppfyllelse.

Vår oppgave er å forstå destinasjoner, behov, produkt og forventninger – og om å kommunisere og visualisere de opplevelsene kundene dine drømmer om.

Destinasjonsutvikling

Noen ganger treffes små avgjørelser som får enorm betydning for generasjoner. Slik er det med utvikling av nye bydeler og byrom.

Involvering, forankring, analyse og historiefortelling kan være avgjørende for vellykket byutvikling. Det handler om å skape forståelse, engasjement og begeistring som igjen kan bidra til verdiskapning.

På Lemon-språket snakker vi om destinasjonsmarkedsføring – om historier, språk og visualisering som forklarer hvordan steder fungerer i dag eller vil fremstå i fremtiden. Ofte med solid forankring i fortiden.
Vår erfaring og kompetanse innen boligutvikling, næringseiendom og flere store byutviklingsprosjekter på tvers av landet gjør at vi kan bidra med rådgivning fra en tidlig fase i både små og store prosjekter.

Merkevarebygging

Bedrifter som bygger merkevaren sin har et enormt konkurransefortrinn.

Uavhengig av hvilken bransje du opererer i, er markevarebygging nøkkelen til å styrke konkurransekraft er merkevarebygging er nøkkelen til å styrke konkurransekraft, nå nye kundegrupper og øke lønnsomheten. Vi hjelper deg og din bedrift med å utvikle en langsiktig plan som treffer målgruppen, dekker dens behov og skaper de rette følelsene rundt merkevaren. Dagens kunder er de mest lønnsomme, men morgendagens kunder er de viktigste for vekst.

Det er det merkevarebygging handler om; å forstå nåtiden og legge grunnlaget for fremtiden.