Sagen og Sagen Bolig

Hva var utfordringen? Entreprenørselskapet Sagen og eiendomsutvikleren Sagen Bolig trengte en visuell profil som kunne reflektere begge selskapenes identitet og verdier, samtidig som den skapte en tydelig sammenheng mellom dem. Sagen har over 70 års historie og mer enn 100 ansatte, mens Sagen Bolig ble etablert i 2023 som en erfaren aktør med ambisiøse mål. […]

Ledaal Park

Hva var utfordringen? Base Bolig skulle lansere 36 eksklusive leiligheter i det historiske Hermetikkvartalet på Eiganes. Prosjektet krevde en kommunikasjonsstrategi som kunne formidle både den historiske verdien og den moderne luksusen, samtidig som det skulle appellere til en krevende målgruppe i øvre prissjikt. Hvordan løste vi den? Vi utviklet en helhetlig visuell identitet som understreket […]

Skeiane Stasjon

Hva var utfordringen? Ved Skeiane Stasjon skulle vi utvikle kommunikasjon og visuell identitet for et boligprosjekt med 72 leiligheter i et marked med flere store konkurrerende boligprosjekter i Sandnes sentrum. Utfordringen lå i å skape en profil som både hedret områdets historiske karakter som togstasjon og appellerte til moderne boligkjøpere som ønsker en sentral, vedlikeholdsfri […]

Villa Silur – Ullernåsen

Alle som kjenner Oslo er kjent med Ullernåsen, et sted som klarer å kombinere tre kvaliteter du sjelden finner samlet: Sentrumsnært, rolige omgivelser og fantastisk utsikt. Og nettopp her bygges Villa Silur – tre eksklusive leilighetsbygg som blir både klassiske og moderne, og som samtidig harmonerer perfekt med bebyggelsen rundt og gir noe ingen andre […]

Bykronen

Hva var utfordringen? Camar Eiendom og K2 Bolig skulle lansere et eksklusivt boligprosjekt i Stavanger sentrum med 67 leiligheter. Prosjektet trengte en identitet og kommunikasjonsstrategi som kunne vise fram den unike beliggenheten og de høye kvalitetene på en måte som traff kjøpere av eksklusive sentrumsleiligheter. Hvordan løste vi oppdraget? Vi utviklet navnet «Bykronen» med tilhørende […]

Lux – Lillestrøm

LUX er ikke som andre leiligheter. At prosjektet består av kun 50 boliger på toppen av to tårnbygg, gjør prosjektet eksklusivit i seg selv. Øverst i et av tårnene finner du et spektakulært spaanlegg med utebad og en skybar med en utsikt som overgår det meste. I tillegg kan du bestille tjenester som rengjøring og […]

Borgen på Løren

I prosjektet «Borgen på Løren» traff vi på det meste – og alt startet med en smart og modig kunde. Et prosjekt som er så spisset mot barnefamilier, gav oss en gyllen anledning til å lage en like spiss markedsføring. Navnet skulle ikke vise til et forsvarsverk, men et sosialt, trygt og godt samlingspunkt for […]

Proffen Hageby

Lemons oppdrag for Bane NOR Eiendom med dette betydelige byutviklingsprosjektet i Drammen startet tilbake i 2016. Størrelsen på prosjektet gjør at Proffen Hageby utvikles i flere etapper over mange år. Visjonen er å skape en ny, levende bydel med attraktive hjem og livskvalitet i byen. Lemon og EVE har fått være med på hele reisen, […]

Barcode

I perioden fra 2008 til ferdigstillelsen av siste bygg i 2017 fungerte Lemon som rådgiver og markedsføringsbyrå for et av Norges største byutviklingsprosjekter i moderne tid. Vi ble involvert da Oslo S Utvikling AS (OSU) var i ferd med å kommersialisere byutviklingsprosjektet Barcode i Bjørvika med boliger, kontorer, handel og øvrige byplangrep. I tidligfasen fantes […]

Mosvannet Park

Hva var utfordringen? The Property Group (TPG) skulle transformere den velkjente Alstor Hotell-tomten til et attraktivt boligprosjekt med 81 leiligheter og 6 byhus. Utfordringen var å skape en identitet som kunne formidle prosjektets unike kombinasjon av sentral beliggenhet og grønne kvaliteter, samtidig som vi skulle nå både urbane livsnytere og familier som søker det beste […]