Forestill deg å bo på en plass med alle fasetter. Mellom by og vann – kultur og natur. Munch Brygge tilbyr deg en elegant bolig ved Oslos vannkant, der Operaen og det nye Munchmuseet er dine nærmeste naboer. Med riktig profil og markedsføring, ble dette en stor suksess.
Nye hjem der byen blir til fjord
Stor-Oslo Eiendom kom til oss med et mål om å selge unna leilighetene på et år, og skape et prosjekt de kunne være stolte av. Samtidig viste markedstrenden i 2016 et stort behov: "Mens det bygges i underkant av 3000 boliger i Oslo årlig, anslår en ny analyse at det årlige boligbehovet i Oslo ligger på rundt 6000 boliger årlig", sa administrerende direktør Per Jæger i Boligprodusentenes forening og samfunnsøkonom Mari O. Mamre, i en artikkel i Dagens Næringsliv.
Området var i vekst og hadde mange muligheter, men også mange konkurrenter. Gjennom en grundig trendanalyse og konkurrentanalyse, samt en SWOT-analyse fra et markedsperspektiv, kom vi frem til en differensieringsstrategi for prosjektet. Visjonen ble å skape fantastiske hjem der byen blir til fjord.
Gjennom grundig utvalgte personas, en sterk visuell profil og riktig markedsføring, fikk prosjektet enorm oppmerksomhet. Stor-Oslo Eiendom sitt innledende mål om å selge på ett år og skape et prosjekt de kunne være stolte av, ble innfridd. I tillegg har Munch Brygge blitt en sterk merkevare, gjennom flere år.
Vi jobbet med merkevarebygging og markedsføring av både bolig og næring, og leverte bla.a. følgende tjenester og produkter:
Tjenester
- Trendanalyse, konkurrentanalyse, SWOT-analyse fra et markedsperspektiv
- Konseptutvikling, merkevarebygging og visuell profil
- Innholdsstrategi og historiefortelling
- Strategi og rådgivning
Produkter
- Nettside og boligvelger
- Prospekt
- Tekstilnett
- Annonser for SoMe og trykte medier
- Skilting, seil, bannere og rollups
- Visningssenter og bil
- Byggeplass-gjerde