Da vi ble vi kontaktet av en ambisiøs gjeng som ville forandre måten nordmenn vasker bilen på, var vi ikke vonde å be. Her fikk vi være med å bygge opp en helt ny merkevare – helt fra bunnen av!
I tillegg til å skape en unik merkevareprofil, har vi utviklet nettsider og konvertert kjøpere gjennom performance-kampanjer i sosiale kanaler. Dessuten har betalingsautomater og vaskehaller fått den umiskjennelige Glitra-looken. Med andre ord har vi fått være med på en veldig spennende reise innen konseptutvikling, helt fra start!
Se bra ut – alltid!
Ved å tilby bilvask på abonnement gjør Glitra bilvasken enklere, mer miljøvennlig og mer tilgjengelig. Dermed var det naturlig å spille på den gode følelsen man får i en nyvasket bil, og slik oppsto slagordet: "Se bra ut – alltid!". Resultatet er en sprek merkevare som utfordrer det etablerte, og som i disse dager begynner å bli godt synlig langs veiene på Øst- og Vestlandet.
Et ny måte å "tenke" bilvask på
Med et godt produkt i bunnen var utgangspunktet til Glitra godt: Strategisk plassering av vaskehaller, markedets beste vaskemaskiner, miljøvennlige renseanlegg og tilgjengelighet 24 timer i døgnet har vært viktige komponenter av suksess-oppskriften.
Å få nordmenn til å forstå fordelene med bilvask på abonnement – at du kan vaske, når, hvor og så ofte du vil – krevde dermed en informativ, strategisk tilnærming med en solid dose glimt i øyet i betalte kampanjer i sosiale medier. I tillegg til budskap om overlegen tilgjengelighet, måtte konsumentene informeres om positive miljøaspekter, samt viktigheten av jevnlig vask.
Vi vil gjerne takke Glitra for et fruktbart samarbeid så langt, og ser samtidig frem til fortsettelsen!