IMG 6097
Slår oss sammen for å styrke markedsposisjonen i Norden

Lemon fusjonerer med RIFT

Det er med mye stolthet og glede at vi i Lemon kan informere kunder, samarbeidspartnere og venner at vi slår oss sammen med 3D/techbyrået RIFT. Sammen blir vi dobbelt så store når vi nå skal styrke markedsposisjonen vår i Norden!

Lemon leverer allerede en rekke markedsføringstjenester innen design, content og tech. Gjennom fusjonen med RIFT vil vi nå også kunne tilby blant annet 3D-visualiseringer, VR og animasjon under samme paraply. Vi har allerede samarbeidet tett med RIFT i mange år, og fusjonen er en naturlig videreføring av dette samarbeidet.


- Vi har samarbeidet svært tett i mange år, og har opplevd at vi spiller hverandre gode. Fusjonen er en naturlig videreføring av samarbeidet og vil gi organisasjonene enda mer styrke bak merkenavnene, sier Helge Nåvik, gründer og administrerende direktør i RIFT.

- I vår vekstfilosofi ligger det ikke nødvendigvis et mål om å bli størst, men å kunne gi våre kunder de beste tjenestene og den beste servicen. Denne fusjonen vil bidra sterkt til å oppfylle den ambisjonen, sier gründer og daglig leder Petter A. Bordal i Lemon.

Sammen vil Lemon og RIFT bli et byrå spisset mot eiendomsbransjen, med tjenester innen rådgivning, konsept, design, tech, 3D-teknologi, innholdsproduksjon, PR, analyse og strategi.

Lemon har i dag hovedkontor i Tønsberg, med avdelingskontor i Oslo. RIFT holder til i Oslo.

2656 iinteriorkjokken 03

Tett samarbeid

Det nye selskapet får 29 ansatte. 13 kommer fra Lemon, 13 fra RIFT og det er planer om å ansette tre nye. De to selskapene vil i 2023 samlet omsette for rundt 27-28 millioner kroner. Tønsberg-kontoret består, mens Lemons allerede etablerte avdeling i Oslo går inn i RIFT sine lokaler i hovedstaden.

Roald C. Grant og Petter A. Bordal startet markedsføringsbyrået Lemon i 1997. Omtrent samtidig startet Helge Nåvik og Krister Wanvik opp 3D-byrået RIFT i Oslo. Selskapene har samarbeidet tett i rundt 20 år, men først i januar 2023 startet prosessen mot en fusjon.

- De to byråene har en lik kultur og sammenfallende ambisjoner, noe som er en stor fordel ved sammenslåingen, sier Nåvik.

Begge selskapene har over tid opparbeidet seg solide navn og posisjoner innen markedsføring av eiendom, og har en rekke store selskaper på kundelisten. Blant disse finner vi Storebrand Eiendom, Bane NOR Eiendom, Linstow, Stor-Oslo Eiendom, Skanska, OBOS, Avantor, Genesta og Montin, for å nevne noen.


Naturlig skritt

Sammen har Lemon og RIFT nå en ambisjon om å kunne ta en større del av markedet i Norden.

- Mange aktører ser på Norge, Sverige, Danmark og Finland som ett marked. For å forbli konkurransedyktige både i bransjen og en raskt voksende teknologisk verden, må vi være fremoverlente, modige og villige til å dele kunskap, sier Bordal.

- Dette er et naturlig skritt i vår reise, og jeg er glad for at vi kommer til å bli et større team med bredere kompetanse og større tilstedeværelse i det nordiske markedet. Lemon og RIFT har samme visjon og fokus på kundenes behov - og vi har samme gründerånd, sier Nåvik.

Nyheten om sammenslåingen har blitt godt mottatt internt i selskapene.

- Nå ser vi frem til å fortsette å vokse og posisjonere oss som en åpenbar partner for aktører i den nordiske eiendomsbransjen. Vi vil kunne tilby våre ansatte nye og spennende utfordringer på tvers av enda flere genre. Fagmiljøene blir sterkere, og vi er sikre på at det fra nå blir enda mer spennende å både jobbe og ikke minst være kunde hos oss, sier Bordal.