Hva var utfordringen?
Camar Eiendom og K2 Bolig skulle lansere et eksklusivt boligprosjekt i Stavanger sentrum med 67 leiligheter. Prosjektet trengte en identitet og kommunikasjonsstrategi som kunne vise fram den unike beliggenheten og de høye kvalitetene på en måte som traff kjøpere av eksklusive sentrumsleiligheter.
Hvordan løste vi oppdraget?
Vi utviklet navnet «Bykronen» med tilhørende visuell identitet som fremhevet prosjektets posisjon. I samarbeid med fotograf Tom Haga skapte vi et unikt foto- og filmkonsept som viste fram beliggenheten og den korte avstanden til både Stavanger sentrum og Gamle Stavanger.
Vi leverte en innholdsrik nettside med boligvelger, 3D-illustrasjoner, 3D-animasjoner og film, samt en påkostet prosjektbok med dybdeintervjuer og spennende historier fra området.
For å skape ekstra oppmerksomhet ble det arrangert eksklusive informasjonsmøter på tomten, med levende musikk og sprudlende, og gjennomførte målrettet annonsering i utvalgte kanaler.
Hva var resultatet?
Lanseringen ble en umiddelbar suksess med over 1000 interesserte på liste. Informasjonsmøtene ble så populære at vi måtte utvide til to datoer for å ta imot alle de over 400 påmeldte. Hele 21 leiligheter ble solgt før den offisielle salgsstarten 20. mai 2022, og interessen fortsatte å vokse. Allerede i august samme år var over 50% av leilighetene solgt, noe som sikret byggestart.
Prosjektet nærmer seg nå sluttsalg, noe som viser at vi traff blink med både budskap og målgruppe.
Gjennom godt samspill med Camar Eiendom og K2 Bolig har vi skapt Stavangers nye signaturprosjekt. Det har vært en fantastisk reise – takk for tilliten!