Det var beskjeden vi fikk da vi henvendte oss til Ringnes og fortalte vi hadde en idé for ny sommerkampanje.

De brune flaskene er hellige – det er ikke noe vits i å diskutere noe som endrer disse, fortalte markedssjefen oss. Selv om det var harde ord, så var det likevel en åpning for å se på nye idéer som kunne bringe frem produktet bedre, og samtidig bygge opp under merkevaren Ringnes som en innovativ drikkevareleverandør.

De første tankene svirret rundt hvordan skape blest om Lettøl-merket til Ringnes. Vi havnet raskt tilbake noen år, og tenkte på da vi selv lå på stranden og skulle kjøle ned brus og øl. En populær løsning den gangen var å senke en bærepose med drikke ned i vannet med en stein for avkjøling. Det var et lite sjansespill, noen flasker ble knust eller vannstrømmen dro alt til havs. Idéen kom etter å ha sett på badebrygger og baderinger – hvorfor ikke la alt flyte trygt mens det kjøles ned?

Vår flytende Six-pack så dagens lys etter kritiske tester av emballasjesjefen hos Ringnes og like mange tester av produksjonsfabrikken. Utover Norge er produktet er solgt i flere runder til Finland og Carlsberg Danmark. Dette var en av de få gangene Ringnes tok fikk betalt for sin sommerkampanje – 1 stk. flytende six-pack: kr. 45,-