Det var beskjeden vi fikk når vi henvendte oss til Ringnes og fortalte vi hadde en idé for ny sommerkampanje.

De brune flaskene er hellige – det er ikke noe vits i å diskutere noe som endrer disse, fortalte markedssjefen oss. Selv om det var harde ord, så var det likevel en åpning for å se på nye idéer som kunne bringe frem produktet bedre samtidig bygge opp under merkevaren Ringnes som en innovativ drikkevareleverandør.

De første tankene svirret rundt hvordan skape blest rundt Lettøl-merket til Ringnes. Vi havnet raskt tilbake noen år og tenkte på da vi selv lå på stranden og skulle kjøle ned brus og øl – en populær løsning den gangen var å senke en bærepose med drikke ned i vannet med en stein for avkjøling. Det var et lite sjansespill, noen flasker ble knust eller vannstrømmen dro alt til havs. Idéen kom etter å ha sett på badebrygger og baderinger – hvorfor ikke la alt flyte trygt mens det kjøles ned?

Vår flytende Six-pack så dagens lys etter kritiske tester av emballasjesjefen hos Ringnes og like mange tester av produksjonsfabrikken. Utover Norge er produktet er solgt i flere runder til Finland og Carlsberg Danmark. Dette var en av de få gangene Ringnes tok fikk betalt for sin sommerkampanje – 1 stk. flytende six-pack: kr. 45,-