ET VISJONÆRT PROSJEKT

Oslo S Utvikling AS (OSU) er et eiendoms- og utviklingsselskap som eies av ROM Eiendom AS, Linstow AS og Entra Eiendom AS, med en tredjedel hver. Selskapet står for utviklingen av rundt 350.000 kvadratmeter innenfor planområdet.

OSU hadde klokkertro på at Barcode kom til å bli et helt spesielt område i byutviklingen. Det hadde vi i Lemon også! Utbyggingsprosjekt, som tilsvarer 44 fotballbaner med boliger til rundt 3.000 mennesker, cirka 10.000 arbeidsplasser, restauranter og mye mer, er en del av Norges største utbyggingsprosjekt i nyere tid.

Utfordringen var å kommunisere et prosjekt som hadde fått mye negativ presse. Vi valgte da å døpe om boligdelen av Barcode til Operakvarteret.

ET VISJONÆRT PROSJEKT

Målet…
…var å få publikum til å tro på et område som ingen hadde et forhold til som hverken kontor eller boligområde.

Strategien…
…ble lagt for å illustrere en fremtidsvisjon der bygulvet ble et senterpunkt, og et området som kunne by på opplevelser.

«Operakvarteret gjør noe med deg»…
…ble slagordet vi festet dette på. Med det så omfavnet vi både at området ville bli et slags kultursentrum og at arkitekturen ville bli noe helt spesielt.

Barcode har blitt et sted der turister så vel som nordmenn ferdes for å oppleve arkitektur, natur og kultur.

Vi har flere filmer tilknyttet dette prosjektet! Besøk vår Vimeo-profil for å se flere.

Vimeo